25. aprīlis, 2024, Ceturtdiena

Līksma, Bārbala

skatīties video
Jaunākais video no youtube.com

Iespējamas izmaiņas tranzītielas projektā Salacgrīvā

14.10.2021 08:22

Iespējamas izmaiņas tranzītielas projektā Salacgrīvā

Pagājušajā nedēļā sociālajā medijā Facebook kāds vietējais iedzīvotājs dalījās ar savu viedokli par Salacgrīvas tranzītielas rekonstrukciju (jau esam rakstījuši, ka tā tuvojas noslēgumam). Daži novērotie risinājumi viņam radījuši jautājumus. Gana daudzi ar ierakstu bija dalījušies un papildinājuši ar saviem līdz šim paveiktā vērtējumiem, tāpēc radās iespaids, ka atbildes varētu būt interesantas arī citiem ļaudīm, ne tikai sociālo mediju lietotājiem. Komentēt piekrita Limbažu novada pašvaldības Salacgrīvas administrācijas vadītājs Andris Zunde. Viens no jautājumiem bija par to, kā izbūvēts Viļņu un Baznīcas ielas krustojums. 

Ieraksta autors Uģis pauda bažas, vai tikai iela nekļūs par ātrgaitas šoseju (lielā slīpuma dēļ), tāpat jautājumus radījuši pieslēgumi – nogriežoties uz vienu Baznīcas ielas pusi, brauc kalnā, uz otru – bedrē, kurā varētu krāties lietusūdens. Kāds ieraksta komentētājs sprieda, ka Salacgrīvā būs iela ar virāžu (transportlīdzekļa pagrieziens ar sānsveri). A. Zunde apstiprināja, ka pamanījis iedzīvotāju jautājumus un vienmēr ir atvērts sarunām un risinājumu meklējumiem, pat satiekoties uz ielas, veikalā vai ēdnīcā, jo ikviens būvobjekts, ko pašvaldība realizē, beigu beigās domāts cilvēkiem, viņu dzīves kvalitātes un pilsētvides uzlabošanai. Viņš uzsver, ka kopā ar pašvaldības speciālistiem ir gatavs meklēt atbildes uz dažādiem jautājumiem. Tas attiecas arī uz šo ilgi loloto un cilvēku gaidīto tranzītielas pārbūvi. Administrācijas vadītājs uzsvēra, ka šis projekts izstrādāts, ievērojot pastāvošos būvnormatīvus, un būvniecība notiek atbilstoši plānotajam. Atbildību par to kopā ar būvniekiem nes arī autoruzraugs un būvuzraugs, ar kuriem pašvaldībai noslēgti līgumi. Uzraudzību veic arī VSIA Latvijas Valsts ceļi. Viņš atzina, ka pieminētajā Baznīcas un Viļņu ielas krustojumā būs nelielas augstuma atšķirības, tomēr aicināja vērtēšanu atlikt uz laiku, kad visi darbi būs pabeigti.

Projektā domāts arī par lietus ūdeņu novadīšanu. Tuvākajā nākotnē plānota Baznīcas ielas laukuma (pie kebabnīcas KasTe) pārbūve, kas paredz arī pieslēguma uzlabošanu krustojumā ar Viļņu ielu. Protams, var prognozēt, ka pēc projekta noslēguma ļaudis tranzītielu apspriedīs jebkurā gadījumā, bet tā tas ir pēc katra projekta realizēšanas, tālab jau laikam būtu jāuztver kā norma. Facebook tika pieminēts arī jautājums par kreiso pagriezienu uz lielveikala top! stāvvietu (braucot pa Vidzemes ielu no Rīgas puses iepretim daudzdzīvokļu mājām un veikalam Maxima). To, ka šādu manevru patlaban projekts neparedz, dažs, šķiet, no citiem uzzinājis vien sociālajos medijos. A. Zunde piebilda, ka projektā šāds risinājums bija plānots jau no pirmsākumiem, vairākās publiskajās apspriešanās pret to iebildumi neizskanēja. Šobrīd administrācija tos saņēmusi no SIA Madara 89, kam pieder veikals top!. Līdz ar to situācija ir sarežģījusies. Pašvaldība saprot uzņēmēju, kam ir svarīgi, lai piekļuve veikalam būtu iespējami ērtāka un vienkāršāka, un vēlas būt pēc iespējas pretimnākoša. – Bet šobrīd tas no mums īsti nav atkarīgs, – skaidroja sarunbiedrs. Respektīvi – lai veiktu izmaiņas projektā, pašlaik ar pašvaldības vēlēšanos un lēmumu vien nepietiks. Projekta risinājums paredz, ka prioritāri šajā vietā jānodrošina gājēju pāreja, lai viņi arī pēc rekonstrukcijas, tāpat kā iepriekš, varētu nokļūt no veikala top! uz daudzdzīvokļu mājām, veikala Maxima stāvlaukumu un atpakaļ. Jaunums būs drošības saliņa ielas vidū, kas liedz izveidot trešo joslu, no kuras varētu veikt kreiso pagriezienu (kā tas būs citur pilsētā). A. Zunde paskaidroja, ka projekta gaitā pārbūvēts Vidzemes un Rīgas ielas krustojums top! dienvidu galā. Tādējādi tas kļuvis ērtāks braucējiem un satiksmei drošāks.

Tāpat kā līdz šim no Rīgas ielas var ērti iegriezties veikala stāvlaukumā kafejnīcas Pasēdnīca pusē. Turklāt Rīgas ielas malā blakus veikala ēkai par pašvaldības līdzekļiem tiek veidotas jaunas stāvvietas. Tomēr uzņēmējs uzskata, ka tas nekompensē kreisā pagrieziena nodrošināto ērtību zudumu. – Ļoti ceram, ka atradīsim kompromisu, kas apmierinātu visus ieinteresētos, – teica A. Zunde. To meklē, konsultējoties ar projektētājiem un VSIA Latvijas Valsts ceļi. Konkrētus risinājumus aprakstīt ir pāragri, jo tiek apspriesti vairāki varianti, pagaidām neviens nav ne noraidīts, ne atbalstīts. Jāņem vērā gan drošības prasības, gan dažādas intereses. Teiksim, gājēji diez vai būs gatavi atteikties no pārejas, kas viņiem dod priekšroku, šķērsojot ielu starp divu veikalu stāvlaukumiem (turklāt blakus atrodas dzīvojamās mājas).

Linda TAURIŅA

www.auseklis.lv 

1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930