29. marts, 2024, Piektdiena

Agija, Aldonis

skatīties video
Jaunākais video no youtube.com

Par Rail Baltica

26.08.2019 05:15

Rail Baltica ir dzelzceļa transporta projekts, kura mērķis ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā, un tas šobrīd aptver četras Eiropas Savienības valstis – Poliju, Lietuvu, Latviju un Igauniju. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, vairāk nekā 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Projektā plānots līdz 2019. gadam pabeigt gatavošanos darbus, lai varētu sākt priekšdarbus dzelzceļa līnijas būvprojektēšanai un zemju atsavināšanai, 2020. gadā – būvniecības procesu, bet 2026. gadā jau atklāt savienojumu Tallina-Rīga-Kauņa, bet 2030. gadā – savienojumu ar Varšavu. Ttrase šķērsos Latvijas teritoriju 263 kilometru garumā un stiepsies cauri Latvijai, skarot Salacgrīvas, Limbažu, Sējas, Inčukalna, Ropažu, Garkalnes, Stopiņu, Salaspils, Ķekavas, Baldones, Iecavas, Olaines, Mārupes, Bauskas novadu un Rīgas pilsētas pašvaldības teritoriju.

26.jūlijā Salacgrīvas novada domē viesojās Rail Baltica projekta izstrādātāji, lai informētu, kā notiek projekta īstenošana. Šī projekta reģionālais vadītājs Ģirts Bramanis pašvaldības vadību un speciālistus iepazīstināja ar šā brīža situāciju.

4. jūlijā Rail Baltica kopuzņēmums RB Rail AS ir izsludinājis būvprojektēšanas un autoruzraudzības pakalpojumu iepirkumu Rail Baltica pamattrases ziemeļu posmam no Vangažiem līdz Latvijas-Igaunijas valsts robežai.

Savukārt Rail Baltica ziemeļu posma projektēšanas vadītāja Līga Marija Putna stāstīja par plānotajiem darbiem Salacgrīvas novadā. Ziemeļu posma garums ir 94 kilometri, no kuriem aptuveni 49 ir Salacgrīvas novadā, kurā plānota stacija, 7 tilti, tai skaitā tilts par Salacu (200 metri), 21 ceļu pārvads un1 dzīvnieku pāreja. Līga parādīja iespējamo Salacgrīvas stacijas, jeb pieturas punkta iespējamo atrašanās vietu, bet kurā zonā tā atradīsies gala lēmums jāpieņem kopīgs – projekta izstrādātājiem un pašvaldības vadībai. Projekta izstrādātāji šajā projektā iestrādās pieslēguma vietas un skiču līmenī izprojektēs staciju, šobrīd ir stratēģiski jāsaprot kurā vietā atradīsies stacija. Nākamajā solī būs sarunas par reģionālo satiksmi, tās Rail Baltica ietvaros notiek paralēli un lēnām, katrā valstī pieeja tām ir dažāda.

Salacgrīvas novada domes priekšsēdētājs Dagnis Straubergs uzsvēra Salacgrīvas pieturas nepieciešamību: “mēs vēlamies darīt maksimāli visu, lai būtu reģionālā satiksme un pieturas Salacgrīvā un pie Limbažu – Tūjas ceļa, pie bijušā “desu ceha”. Reģionālā stacija, jeb pietura dos iespēju paplašināt metropoli Rīgu. Dzelzceļš kurš mūsu novadam tikai izskrien cauri nes vienīgi zaudējumus. Svarīgi būtu zināt ko dara pašvaldība šī projekta īstenošanas laikā? Svarīgs ir arī jautājums par trases šķērsojumiem, šīm vietām, jābūt daudzfunkcionālām, paredzētām gājējiem, velo braucējiem, automašīnām un lauksaimniecības tehnikai.”

Ģirts Bramanis rādīja aprēķinus, pēc kuriem, izmantojot reģionālo satiksmi Salacgrīva – Rīga būtu 56 minūšu brauciens, Salacgrīva – Bauska 1.45, bet Salacgrīva – Pērnava 32 minūtes.

Pašvaldības vadītājs interesējās kā notiks zemju atsavināšana trases vajadzībām. Ģ. Bramanis informēja, ka to veiks SIA Eiropas dzelzceļa līnijas un Satiksmes ministrija, procedūra, kā tas notiks ir izstrādāta. Pašlaik ir uzsākta zemju atsavināšana Rīgas centrālās dzelzceļa stacijas un lidostas Rīga teritorijā. Ir plānots atsavināt 60 metrus zemes trases būvniecībai un komunikācijām. Ja privātpersonas interesējas par zemju atsavināšanu, tad SIA Eiropas dzelzceļa līnijas mājas lapā www.edzl.lv  ir visa nepieciešamā informācija: noteikumi un kontaktālruņi saziņai.

Projektu izstrādātāji informēja, ka līdz 2025. gadam notiks trases būvniecība un 2026.gadā uzsākti testi un Rail Baltica pārvadājumi.

Rail Baltica ir dzelzceļa transporta projekta izmaksas visām trim valstīm ir 5,8 miljardi, Latvijai 1,9 miljardi euro.

Ilga Tiesnese

    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031